FRAKT & VILKÅR
      

BETINGELSER

Frakt

Våre fraktpriser varierer mellom NOK Kr.  69,- til Kr. 89,-  per ordre. Dette betyr at jo flere varer du har i din ordre, jo rimeligere blir din frakt per produkt. Det tilkommer ingen andre kostnader. Enkelt og greit. Ordre over NOK 1 500,- sendes fraktfritt (så sant du ikke velger bedriftspakke eller hjemme levering).

Levering

Vi sender din ordre så raskt som mulig fra vårt lager, normalt innen 24 - 48 timer etter at du har bestilt (gjelder hverdager). Dette gjelder bare varer som er på vårt lager og som har status 1-2 dager i nettbutikken. Alle pakker med litt størellse sendes med Postens Servicepakke som sikrer en rask og effektiv levering over hele landet. Ved sending, og når pakken er kommet frem til ditt utleveringssted vil du motta en melding på SMS og e-mail. Normal frakttid er 1-4 dager, spørs hvor i landet du bor. Så og si alle pakker sendes med sporing, slik at du kan følge pakkens bevegelser på: www.posten.no. Utleveringsteder er normalt dagligvarebutikker i nærheten av deg som Coop, Rimi, Bunnpris, Meny med flere. Dette sikrer deg generøse åpningstider hos utleveringsstedet og gode parkeringsmuligheter. 

Mindre pakker sendes med Postens tjeneste "pakke i postkassen". Denne måten og sende på kan ikke spores og leveres direkte i din postkasse. Klarer ikke posten og levere til din postkasse, vil pakken havne på nærmeste lokale postkontor. Du vil da få tilsendt en hentelapp i din postkasse.

Betaling & sikkerhet

Vi tilbyr i samarbeid med markedets ledende leverandører, mange forskjellige og sikre betalingsalternativer som: Visa, Mastercard, faktura og delbetaling. Alle betalinsgmåtene håndteres av Klarna. Ved spørsmål rundt din faktura må du kontakte Klarnas kundeservice på www.klarna.no. All kortbetaling skjer på sikre HTTPS krypterte sider slik at alle dine opplysninger er sikre, vi lagrer ikke dine betalingsopplysninger. Ved valg av faktura eller delbetaling sendes faktura til mailen som er oppgitt ved bestilling med 14 dagers betalingsfrist, ved delbetaling betaler du i ditt eget tempo etter hva som passer deg best. Alt vi gjør, gjør vi for at det skal være smoooth for deg å handle. 

Bytte, retur og angrerett

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper. Altså innen 14 dager sender du e-post til post@sunnere.no

Når vi mottar din melding om retur, eller at du vil bruke angreretten, sender vi deg et retur nummer og en fraktetikett. Vi har fri retur når du bruker din angrerett.

Varen skal sendes tilbake til oss i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger utfylt angreskjema som du fikk sammen med varen du kjøpte. Du velger selv om du vil bytte til en annen vare eller pengene tilbake.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet. Mange av våre produkter bukes for og behandle mat og vil derfor kategoriseres som personlige hygene artikkler. 

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler vi for returkostnadene. Men, du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 14 dager. Du trenger ikke å oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, siden vi bruker Klarna i forbindelse med tilbakebetaling av ditt kjøpsbeløp. 

Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss. 

Alle returer må skje med bruk av vår fraktetikett og skal leveres inn ved en av Postens avdelinger i Norge. Varen sendes vår adresse:

Sunnere AS
Eternitveien 30
3470 Slemmestad

Garanti, reklamasjon og servicevilkår

Alle varer du kjøper av sunnere.no er dekket av både garanti og reklamasjonsrett. Garantiene kan variere fra merke til merke og ha forskjellig innhold, men reklamasjonsretten er lovfestet og følger alle produkter.

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel blendere, slowjuicere, mattørkere og diverse andre varegrupper hos oss.  

En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien er ment for å gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen.

Hvis du ønsker og reklamere på en vare sender du oss beskjed på post@sunnere.no og vi sender deg både returskjema og fraktetikett. 

Om et produkt får en feil eller mangel som dekkes av reklamasjonsretten må produktet enten omleveres eller repareres. Hvilken løsning som velges er i hovedsak forbundet med kostnaden av løsningen og sunnere.no vil vurdere sak for sak. 

Du må beregne 1-3 uker reparasjonstid. Sunnere.no prøver alltid å være effektive og gjennomfører reparasjoner til raskest mulig tid. Hvis reparasjon blir utført på ditt produkt to ganger, og den samme feilen oppstår en tredje gang, kan du be om å få hevet kjøpet. Ønsker du likevel produktet ditt reparert eller byttet i et tilsvarende, hjelper selvfølgelig sunnere.no deg med det. 

Alle garantier eller reklamasjoner må skje med bruk av vår fraktetikett og skal leveres inn ved en av Postens avdelinger i Norge. Varen sendes vår adresse: 

Sunnere AS
Eternitveien 30 
3470 Slemmestad

Du slipper kostnader hvis produktet dekkes av reklamasjonsretten. Hvis det viser seg at feilen ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, vil det påløpe kostnader i forbindelse med undersøkelse, frakt og eventuell reparasjon av produktet. Alle utgifter blir avtalt på forhånd før en eventuell reparasjon.

Minimumsalder 

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.

Uavhentet pakker 

Pakker som av forskjellige grunner ikke blir hentet ut av kunden, blir belastet med et gebyr på opptil NOK 650,- avhengig av størrelse/vekt og sendingssted, dette for å dekke faktiske portokostnader tur og retur oss samt merarbeid og administrasjon. Dvs: fastfrakt pris på NOK 69 / 89,- og gratis frakt bortfaller. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes motatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Opplysninger gitt i nettbutikken 

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. 

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett finner du her: 

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettsloven

Tekster og bilder 

Vi forbeholder oss retten til fri bruk av bilder og tekster som kommer inn.

Copyright

Innhold på www.sunnere.no er Sunnere AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Sunnere AS.

Force majeure 

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.